Jak efektywnie pracować w domu

Nie tylko podczas epidemii istnieje możliwość pracy zdalnej, czyli w zaciszu własnego domu. Coraz więcej osób zamienia codzienne wycieczki do biura, korki czy spóźnianie się autobusu, na wygodę i komfort. Kto nie chciałby pracować w łóżku w piżamie? Zwłaszcza kiedy na dworze jeszcze zimno. Po co to robić skoro swoje zadania można bez problemu wykonać zdalnie przy pomocy komputera czy telefonu. Zatem jak efektywnie pracować w domu?

Praca zdalna – plusy i minusy. Narzędzia do pracy zdalnej

Niestety praca zdalna nie jest tak miła i przyjemna jak by mogło się wydawać. Twój mózg będzie w pracy, jednak cała reszta ciała jest w domu w fazie odpoczynku, laby i nicnierobienia. Będzie to zatem wymagało od Ciebie sporo motywacji do działania, w końcu łóżko tak rozpaczliwie woła Cię, abyś się położył, tylko na 5 minut, prawda? Oczywiście, ale po wykonaniu swoich obowiązków!

Istnieje wiele ciekawych narzędzi, zarówno tych, które możesz fizycznie dotknąć, jak i tych w Twoim komputerze czy telefonie. Mogą one pomóc Ci w organizacji Twojej pracy, pisaniu, a nawet wszystkich obowiązków jak podlanie kwiatów, odkurzenie domu czy telefonu do babci. Dziś opowiem Ci o wszystkich rozwiązaniach, które powinieneś wprowadzić w swoje życie! Na pewno Cię nie zawiodą.

Kalendarz jako rozwiązanie na wszystko

Zacznę od podstawowego narzędzia, jakim jest kalendarz. Równie sprawdzi się ten wiszący na ścianie, ten książkowy czy w telefonie lub komputerze. Wybór należy już do Ciebie, choć oczywiście nikt nie broni Ci prowadzić zarówno tego papierowego, jak i elektronicznego.

Jak wybrać odpowiedni kalendarz? Dobrą opcją jest ten, który stworzyło Google. Możesz pobrać aplikację na telefon, a także korzystać z niego na laptopie. Dane będą zawsze dostępne, po zalogowaniu, a dodatkowo, jeśli dodasz wydarzenie czy zadanie np. w drodze do sklepu, od razu aplikacja zsynchronizuje się z laptopem i również tam będzie ono widoczne.

Papierowy kalendarz ma także wiele zalet, choć jego największym minusem jest oczywiście fakt, że trzeba o nim zawsze pamiętać. Telefon zapewne zawsze masz ze sobą i to absolutnie wszędzie, natomiast kalendarz książkowy należy wsadzić do torby, plecaka i torebki. Podczas pracy online, nie jest to problem, aby pozostawić go na biurku, jednak w momencie, w którym nie tylko pracujesz w domu, ale także w podróży czy musisz odwiedzać klientów, ta sprawa może być nieco trudniejsza.

Przydatne strony do organizacji pracy online

Slack jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla jednej osoby, jak i dla całego zespołu. Wystarczy założyć na stronie konto, a następnie utworzyć “grupę”. Możesz się w niej dzielić nie tylko informacjami ze swoimi kolegami z pracy, ale także planować pracę, rozkład obowiązków itp.

Jeśli jesteś freelancerem np. grafikiem, możesz utworzyć sobie kilka grup, każda dla innego klienta i tam zapisać wszystkie wytyczne co do projektu, terminu itp. Najważniejsze informacje w czacie możesz oznaczyć gwiazdką i dzięki temu podkreślić je na żółty kolor, tak abyś na pewno o nich nie zapomniał.

Surfly to kolejne narzędzie, które świetnie się sprawdzi podczas pracy online. Wystarczy, że się zarejestrujesz. Cała strona działa nieco jak przeglądarka. Ty wyświetlasz stronę, a osoba w innym miejscu kraju czy świata, której podałeś link, ogląda dokładnie to samo co Ty. Świetnie więc przyda się to narzędzie podczas researchu czy nawet poza pracą, gdy np. chcesz obejrzeć film z drugą połówką, która mieszka daleko od Ciebie. Warto więc wiedzieć o istnieniu takiej strony.

Co zamiast Skype?

Coraz więcej osób odchodzi od Skype, nie ma w tym nic dziwnego. Istnieje wiele ciekawszych, prostszych i “lżejszych” narzędzi. Faceflow to jedno z nich, choć sprawdzi się także zwykły poczciwy Facebook.

Wiele zależy od ilości osób, z którymi musisz porozmawiać. Faceflow pozwala jedynie na trzy osoby w grupowej konwersacji. Facebook zgodzi się już na więcej. Dobrą opcją jest także discord, a dodatkowo jest bardzo prosty w obsłudze i możesz go wykorzystać nie tylko podczas pracy, ale także do rozmów z przyjaciółmi lub znajomymi.

Przede wszystkim kluczem do efektywnej pracy w domu jest dobra organizacja. Nie warto siadać do zadań na ostatnią chwilę, a następnie martwić się, czy robisz się w narzuconym terminie. Nie tędy droga. Najlepszym sposobem będzie rozplanowanie sobie obowiązków, zarówno samodzielnie, jak i przy pomocy narzędzi, wtedy z pewnością wszystko pójdzie znacznie łatwiej i sprawniej.

A Ty jak pracujesz w tych trudnych czasach? Znasz jeszcze jakieś ciekawe narzędzia jak efektywnie pracować w domu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *