Platformy sklepów internetowych

Decydując się na przeniesienie działalności własnej firmy sprzedażowej do Internetu, albo też chcąc założyć sklep typowo internetowy, docieramy do momentu, w którym musimy wybrać platformę, na której będzie działał. Niestety, okazuje się, że na rynku jest ich mnóstwo i choć działają w jednym z dwóch podstawowych modeli (abonamentowy lub darmowy/jednorazowej płatności), tak naprawdę dostępne w ich funkcje potrafią się znacząco różnić. Którą platformę wybrać, aby mieć wszystko? To zależy, czym jest dla nas to “wszystko” – poniżej prezentujemy kilka najpopularniejszych rozwiązań, na które na pewno warto zwrócić uwagę.

 

Shoper – płacisz abonament i masz to, czego potrzebujesz

Shoper to stworzona przez Polaków platforma, która jest jedną z najpopularniejszych w naszym kraju głównie ze względu na szereg integracji związanych ściśle z naszym rynkiem. Bierze więc pod uwagę takie standardy, jak połączenie z popularnymi serwisami aukcyjnymi, wsparcie dla różnego rodzaju metod płatności (w tym PayU czy jego alternatyw) oraz obsługę firm kurierskich. To wszystko zamieszcza nie tylko w warstwie dla użytkownika, ale i dla administratora.

Shoper jest dystrybuowany w formie abonamentowej – sklep nie jest zatem w pełni nasz, a znajduje się w chmurze należącej do Shopera. Choć istnieje możliwość podłączenia własnej domeny, aby sklep działał, musimy go opłacać.

 

WooCommerce – a jakby połączyć to z blogiem lub stroną?

WooCommerce to rozwiązanie oferowane w postaci ogromnej wtyczki do znanego systemu zarządzania treścią o nazwie WordPress – jest to więc idealne rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy są już zaznajomieni zarówno z panelem administracyjnym WordPressa, jak i jego ogólną budową. Całość daje też możliwość połączenia własnego bloga czy strony właśnie ze sklepem – liczne rozszerzenia pozwalają na bardzo dużo, w tym również dopasowanie całości do potrzeb polskiego rynku.

Plusem WooCommerce jest to, że jest elastyczny i w całości darmowy, a także pozwala dopasować dosłownie wszystko do swoich potrzeb. Jest ten “nasz”, znajduje się na naszym serwerze i możemy na nim wszystko zmieniać. Bez limitów i ograniczeń.

 

PrestaShop – niezależnie i za darmo!

Podczas gdy WooCommerce był ogromnym rozszerzeniem (ale wciąż rozszerzeniem) WordPressa, PrestaShop jest kompletnym rozwiązaniem pozwalającym na założenie sklepu. To osobny i obecnie najpopularniejszy skrypt, dystrybuowany w modelu open source (jest darmowy). Sami instalujemy go na serwerze i mamy wpływ dosłownie na wszystko, co chcemy w nim zmienić – od szablonu, przez wtyczki, aż po wszelkiego rodzaju funkcje front- i backendowe.

PrestaShop jest czymś bardzo zaawansowanym, ale też wymagającym największej ilości pracy – zwłaszcza z działaniem w kwestii wyglądu. Potrafi jednak najwięcej z wyżej wspomnianych, przy jednoczesnym dawaniu nam pełnej kontroli.

 

Podsumowanie

Każda z wyżej wspomnianych przez nas opcji na zbudowanie swojego sklepu internetowego ma własne wady i zalety. To jednak tak naprawdę od naszych potrzeb i oczekiwań zależy, na którą konkretnie się zdecydujemy. Zanim więc podejmiemy konkretną decyzję, zapoznajmy się z plusami i minusami każdej z nich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *