Strona główna » INTERNET » Nowe typy reklam w Google

Nowe typy reklam w Google

Nowe typy reklam w Google

AdSense to system reklamowy oferowany przez Google dzięki któremu Twój biznes lub Twoja stroną mogą stać się w krótkim czasie bardziej widoczne. W tym roku Google postanowił rozszerzyć ofertę typów reklam o nowe, bardziej przyjazne propozycje.

Reklama w Google

Większość użytkowników kojarzy markę Google z wyszukiwarką internetową. Jest to oczywiście prawda, ale na polu biznesowym wyszukiwanie informacji i stron nie jest głównym źródłem dochodów firmy.

Przytłaczająca większość przychodów amerykańskiej firmy jest tak naprawdę zapewniana przez reklamy w Google. Możesz z nich korzystać używając programu reklamowego AdSense. Oferuje on niezwykle zaawansowaną platformę reklamową z różnymi typami banerów, reklamami graficznymi, wideo, a także tekstowymi. Ponadto, AdSense dostarcza danych o klikalności i skuteczności kampanii. To właśnie dlatego cieszy się tak dużą popularnością wśród przedsiębiorców i internautów.

Nowe formaty reklamowe

W roku 2016 do reklamy w Google dołączyły dwie nowe możliwości. Pierwsza to kotwice, a druga to winiety. W przypadku kotwic informacja reklamowa jest wyświetlana na samym dole ekranu w formie wąskiego paska. Po kliknięciu na grafikę reklamową zostajesz przeniesiony na stronę reklamodawcy. Co istotne, użytkownik może usunąć reklamę-kotwicę prostym kliknięciem.

Winieta to z kolei całoekranowa reklama wyświetlająca się kiedy przechodzisz z jednej strony, np. artykułu, wywiadu, na drugą. Po kliknięciu na nią przenosisz się również na stronę reklamodawcy. Jako użytkownik możesz reklamę w każdej chwili wyłączyć naciskając na przycisk „Zamknij”.

Nowa reklama w Google to jednak nie tylko nowe miejsca, ale również inna mechanika wyświetlania. Po pierwsze, reklamodawca może wykorzystać jeden kod reklamy do wyświetlania jej na różnych stronach, co znacznie ułatwia i przyśpiesza cały proces. Po drugie, system AdSense nie wyświetla tych reklam w tekście za każdym razem, ale tylko wtedy, kiedy stwierdzi, że nie pogorszą one znacznie jakości lektury.

Nowe możliwości

Kotwice i winiety to interesujące propozycje dla reklamodawcy, któremu zależy na jeszcze większej skuteczności i widoczności. Dzięki dynamicznej konstrukcji i przyjaznemu charakterowi są to rozwiązania, które powinny przypaść do gustu także zwykłym internautom. Warto je wypróbować w oczekiwaniu na nowe formaty reklamowe, które Google już zapowiedział.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *